luni, 14 ianuarie 2008

N-a fost sa fie...


Iata ca, ce prevesteam eu acum cateva zile, nu s-a adeverit. Mungiu mai si rateaza. Ne cam invatasem sa luam premii. Cred ca mai e nevoie si de altfel de filme ca sa putem lua un Urs de Aur, un Glob sau un Leu. Mai e pana atunci. Ce sa mai spunem de Oscar? Nu mai am chef sa scriu de Mungiu. Nu mai pot. Tot anul am scris de '432'. Film bun, de altfel, care mi-a placut nespus. Dar vreau sa se termine cu aceste premii la care tot speram. Sa vina si ceremonia Oscarurilor, sa vina si Venetia, si Berlinul, si sa scapam de chin. A devenit un chin. As vrea ca de anul asta sa avem si mai multe filme, in festivaluri, si chiar premiate. Nu ca anu' asta nu am fi avut. Dar sa nu ne oprim. Cred ca cinematografia romaneasca va arata mai multe. Vreau sa cred ca acest '432' nu-i un accident. Ii doresc succes lui Cristi, as vrea sa ia Oscarul, dar sa faca si anul asta un film, si la anu', si..., si..., care sa sparga tiparele si care sa-i dea gata pe francezi, la Cannes. Daca am lua inca un Palme d'Or nu m-ar mai interesa niciun alt trofeu. Nici acum nu mai conteaza, dupa ce am luat cel mai important premiu din cinema, dar, presa mai vrea, nu s-a saturat... Ne bucuram ca avem subiecte ('si inca ce subiect, Fanica!'), dar sa nu deviez. Numai faptul ca am fost nominalizati pentru prima data la Globuri e un mare succes. Premiul nu mai conteaza. Suntem printre cei mai buni. In fine, vreau Oscarul, dar nu mai vreau sa scriu despre el. Vreau sa ne bucuram pur si simplu. Ii tinem pumnii lui Cristi. Bafta!

Niciun comentariu: